Hart van Hollandtocht (UT01): Klik hier voor de Kaart

In 1996 was de laatste editie van deze klassieke tocht door de polders tussen Kockengen en Wilnis. De toertocht wordt georganiseerd door 3 ijsclubs uit Spengen, Kockengen en natuurlijk Portengen.

Bij voldoende IJs kan bij alle clubs worden gestart. De Volharding in Portengen is goed bereikbaar en ligt op 3 km van de afrit Breukelen/Kockengen van de A2. Er is volop parkeer gelegenheid beschikbaar. Een andere reden om in Portengen te starten is dat na afloop het clubhuis van "de Volharding gezellig druk is en de ideale plek om na te praten over heroische inspanningen in het bevroren polder!

Afstand:

15 of 30 km.

Opstappen:

Portengen 64, Kockengen

Geerkade 29, Wilnis

Korenmolenweg 4, Wilnis.

Omschrijving:

Een aaneenschakeling van sloten en slootjes, met in deze editie (2012) uniek weinig kleunen en ongekend mooi ijs. Toch zijn er nog genoeg dammetjes en lage bruggen om het een heroische tocht te maken voor de geoefende sporter. Voor diegene die van de IJspret en het mooie polderlandschap willen genieten en minder geoefend zijn is de 15 km route goed te doen!

Pauzeren:

In de plaatsjes en bij koek-en-zopies